"Apa Salah Arwah Ayah Saya Sehingga Dihina Sebegini?" - Luahan Sayu Ahmad Maslan

"Apa salah arwah ayah saya sehingga dihina sebegini?" - Ahmad Maslan | “Kenapa sampai keterlaluan begini pihak berkenaan buat saya, apa salah arwah ayah saya sehingga dihina sebegini?”

Itu penjelasan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan yang menyatakan rasa kesal kerana nama arwah ayahnya dinamakan dalam permainan telefon pintar Android.

“Ayah saya sudah tiada; tolong jangan hina dia. Maslan adalah seorang penoreh getah yang miskin dan buta huruf,” katanya kepada Astro AWANI yang turut dimuatkan di dalam catatan Twitter terbaharunya.

Astro AWANI mendapati, permainan baharu Maslan yang dinamakan ‘MASLAN 3.85 Extended Version’ dan ‘Tampar Maslan’ mula dipromosi di laman sosial termasuk sistem pesanan WhatsApp pada Rabu.

"Jangan hina arwah ayah saya" - Ahmad Maslan


Dalam pada itu, kata Ahmad, pihak pembangun permainan itu turut disifatkan tidak tahu namanya dan sengaja menamakan nama arwah ayahnya untuk terus memburukkan lagi situasi.

“Nama saya pun puak-puak ini tidak tahu,” ujarnya.

Ahmad sebelum ini dilaporkan kecewa apabila kebanyakan kenyataannya, terutama mengenai isu Cukai Barangan dan Pekhidmatan (GST), banyak diputarbelitkan beberapa pihak.

Kata Ahmad Maslan, walaupun kehidupannya sebagai seorang menteri banyak berubah selepas pelaksanaan GST kerana menjadi sasaran ditertawakan, namun sedar tanggungjawabnya untuk terus memberi penerangan kepada orang ramai mengenai kebaikan GST.




Permintaan Ahmad kepada pihak berkenaan untuk tidak menghina arwah ayahnya turut mendapat reaksi daripada pengguna Twitter.

Rata-rata menyatakan simpati dan menganggap tindakan pihak berkenaan keterlaluan.




Ahmad sebelum ini turut dilaporkan tidak akan berhenti memberi maklumat mengenai GST walau banyak pihak memintanya berhenti bercakap mengenainya.

Bagaimanapun, penganalisis politik, Prof Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff menegaskan Ahmad Maslan tidak bodoh dan berpendapat apa juga pandangan yang dilemparkan terhadap Ahmad oleh mana-mana pihak harus diterima sebagai aspek perbezaan pendapat semata-mata lapor Awani.