Abby Abadi Bakal Nikahi Wartawan Harakah

Bekas penyanyi kumpulan Elite, Abby Abadi bakal bernikah dengan wartawan akhbar pembangkang Harakah, Muhammad Faizal Zakaria pada 14 Ogos ini.



Dipetik dari mStar, bakal suami Abby berkata dia mahu menjadikan Abby sebagai isterinya kerana tertarik dengan sikap penyayang dan dermawannya.

"Ramai yang tidak tahu Abby sebenarnya seorang yang penyayang dan sikap suka membantu dan menderma kepada golongan susah, itu membuatkan saya tertarik hati kepadanya."

Dalam pada itu, Faizal yang juga duda anak tiga berkata, dia tidak menilai bakal isterinya itu berdasarkan cakap-cakap negatif kerana ia tidak adil.

"Saya bukan jenis mudah menilai orang daripada apa yang saya baca atau dengar dan mengenali Abby dia adalah seorang wanita yang berbeza daripada apa yang diperkatakan."

Sementara itu, Faizal turut menceritakan mereka mula menjalin hubungan cinta selepas kembali bertemu pada akhir tahun lalu.

"Saya seorang wartawan dan banyak membuat 'follow-up' dengan Abby selain pernah bertemu dengannya ketika menghadiri program yang melibatkannya atas kapasiti kerja.

"Selepas pilihan raya umum pada 2013 berakhir, kami pun tidak lagi berhubung, namun kembali bertemu setahun kemudian dalam sebuah program pada Disember tahun lalu dan mula rapat sehinggalah mengambil keputusan untuk berkahwin."

Abby dan Faizal bakal diijabkabulkan pada 14 Ogos ini di Masjid Keramat, manakala majlis kesyukuran akan diadakan pada 16 Ogos.