Isu Guru Mengeluarkan Perkataan Kasar - Siapa Biadap? Guru Atau Pelajar?

Terbaikkkk!! Perangai guru yang macam ni ke yang akan menjadi teladan untuk pelajar-pelajar dan anak-anak korang kat sekolah nanti?? Mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya dan mempamerkan perangai yang sangat buruk untuk dijadikan ikutan para pelajar.


“Untuk mengelakkan aku stress !!, lantak ko la nak buat apa, yang nak belajar tolong siapkan karangan. Yang tak nak boleh berambus sekarang : )  “

Dengan nada yang sinis… Guru wanita yang dipercayai mengajar Bahasa Melayu ini memberi amaran keras kepada para pelajarnya. Lebih membanggakan siap bahasakan dirinya sebagai ‘Aku’ dan siap suruh berambussssss kalau tanak belajar.

Perhhhhh.. Kalau guru lama boleh gagah ini guru baru uolssss! Kalau dah guru baru berperangai macam ni agak-agak korang dapat tahan lama tak? Bertudung labuh bukan main lagi yer tapi sayangnya indah luaran tak seindah dalaman, betul la sekarang ni tudung tak mencerminkan keperibadian.

Tapi, menurut Gomez kalau perangai pelajar-pelajar guru ini menjengkelkan,biadap, tak dengar cakap haaaaa memang patut pun dorang dilayan macam ni. Sebab budak-budak zaman sekarang dah makin kurang ajar… Orang tua cakap baik-baik tapi tanak dengar.

Nak kena maki hamun baru ada otak nak berfikir, betul tak?? Kadang-kadang guru yang tegas dan straight macam ni la yang korang akan berterima kasih bila korang dah besar nanti. Masa tu korang baru faham kenapa korang kena marah teruk dengan dia.

Artikel Terkait