Apa Nak Buat Jika Terpakai Baju Sama Dengan Orang Lain?

Tags

Apa Nak Buat Jika Terpakai Baju Sama Dengan Orang Lain?





Pernah tak anda berada di dalam situasi dimana ada orang lain yang memakai baju sama dengan anda?

Mesti pernah kan?? Mesti masa tu rasa malu gila rasa nak tukar baju je. Relaks je. Tak perlu malu.

Kami ada cara best yang anda boleh cuba jika anda terpakai baju sama dengan orang lain!

1. Gayakan dengan cara yang lebih menarik


Pernah tak tengok iklan sabun pencuci pakaian?? Modelnya mesti pakai baju yang sama, kemudian salah seorang dari mereka mengoyakkan bajunya dan melukis corak menggunakan gincu untuk kelihatan lebih OUTSTANDING? Jadi kita perlulah bertindak begitu juga. Yakin pada diri sendiri dan gayakan pakaian kita tu dengan lebih STYLO!

2. Trend


Jika kawan-kawan gelakkan anda di sebabkan ada orang lain yang memakai baju sama dengan anda, Jangan malu! Dengan penuh yakin, cakap je dengan deorang, “Ini trend terkini”..

3. Buat tak nampak


Cara paling mudah, pejamkan mata dan pekak kan telinga.. Jangan pedulikan individu tersebut. Buat-buat macam korang tak perasan pun dia ada. Lebih kerap anda tengok dia, lebih segan anda nanti.

4. Tangkap gambar dan UPLOAD


Jika orang yang sama baju dengan anda tu sebelah anda je, jangan malu! Ajak selfie sama-sama dan upload di Instagram. Letak la caption yang best dan buatkan orang lain anggap pakaian yang korang gayakan tu tengah trend.

5. Konon dah berjanji


Kalau orang yang pakai baju sama dengan anda tu, memang anda dah kenal, cakap je konon-konon korang dah berjanji nak pakai sama-sama. Bukan ada sapa tahu pun. Jangan yang lagi sorang tu pecah tembelang sudah!

Artikel Terkait