"Yuna Belum Lagi Bertaraf Antarabangsa" - Pendapat Dari Komposer Ternama David Foster



‘Yuna belum bertaraf antarabangsa’ - David Foster | Penerbit album dan komposer tersohor David Foster, 65, berpendapat penyanyi popular tanah air Yuna belum bersedia bergelar penyanyi bertaraf antarabangsa.

Foster berkata, penyanyi dan pencipta lagu berusia 29 tahun itu perlu mempertingkatkan lagi bakatnya dalam bidang nyanyian.



“Kami pernah bekerjasama secara rapat dan saya akui dia penyanyi muda yang berpotensi besar di Asia. Namun usaha Yuna masih tidak mencukupi untuk menjadikannya artis bertaraf antarabangsa,” katanya kepada pemberita dalam sidang media sempena konsert jelajah Asia Hitman David Foster and Friends, di sini, petang tadi.

Menurutnya, Yuna berjaya mencuri perhatiannya ketika penyanyi itu bekerjasama dengan penyanyi Pharrell Williams menerusi lagu Live Your Life pada Januari 2012.

“Dia penyanyi yang unik dan juga pemuzik serta pencipta lagu berbakat. Saya percaya apabila dia mempertingkatkan bakatnya nanti, dia bukan saja dapat mengharumkan nama negara tetapi juga Asia di persada dunia,” katanya.

Pada 2013, Yuna melancarkan album mini berjudul Sixth Street yang diterbitkan di bawah Verve Music Group di mana David Foster adalah pengerusinya lapor Metro.