Selebriti Korea Yang Mengaku Membuat Pembedahan Plastik

7 SELEBRITI KOREA MENGAKU LAKUKAN PEMBEDAHAN PLASTIK

Pembedahan plastik adalah perkara biasa di Korea malah tidak malu untuk mengakunya. Begitu juga dengan selebriti yang kelihatan cantik melalui pembedahan plastik. Ini antara 10 selebriti yang berani mengaku mereka mengubah sedikit wajah, ada yang menyukai wajah baru, ada juga yang lain kesal kerana telah melakukannya.

1. Kim Hyun Joong



Difahamkan pelakon kacak yang popular menerusi drama Boys Over Flowers ini menambah batang pada hidungnya. Ketika masih muda, Kim Hyun Joong pernah mengalami kemalangan di hidung, jadi ketika pembedahan, pelakon ini bertanya jikalau doktor boleh membetulkan struktur hidungnya.

2. 2NE1 Minzy


2NE1 Minzy mengaku pada tahun 2013 melalui agensinya YG Entertainment bahawa dia mengubah hidungnya bagi mengubati penyakit rhinitis yang dialami.

3. Lee Da Hae



Apabila ditanya rahsia untuk wajah yang cantik jelita, pelakon My Girl berkata dia ‘mengubahsuai’ dirinya. Malah, Lee Da Hae berseloroh wajahnya kini lebih baik berbanding sebelum, “It turned out so well”.

4. ZE:A Kwanghee




Ibunya berkata, “jika ingin menjadi selebriti, kena ada wajah yang menarik.” Kwanghee menjelaskan dia mengubah mata, hidung dan dahi selepas disyorkan ibu.

5. After School Uee


Uee berkata dia mengubah matanya sedikit, “I just nipped my eyes a little bit.”

6. Min Hyo Rin


Kekasih Big Bang Taeyang ini mengaku menjalani pembedahan kelopak mata tetapi hidungnya adalah asli!

7. T-ara Hyomin


Bila ditanya bagaimana dia menjaga penampilan cantik di depan dan belakang kamera, dia menjaganya dengan “furtively” dan “painfully” mencadangkan pembedahan.