Kisah John Titor - Betul Ke Lelaki Ini Datang Dari Masa Depan??

John Titor Penjelajah Waktu


Seseorang yang mengaku dari tahun 2036 datang ke tahun 2000 untuk memposting di forum internet, mengaku sebagai prajurit amerika di tahun 2036 menjalankan misi ke tahun 1975 untuk mengambil komputer portable pertama di dunia yaitu IBM 5100, dan muncul di tahun 2000-2001 untuk melihat keluarganya.

Adapun pro dan kontra terhadap orang ini di forum menjadi topik hangat saat itu, kerana dia dapat membuktikan hal-hal yang akan terjadi di masa depan, dia juga mengupload foto mesin waktunya, cara kerjanya, dan juga menyebarkan formula ilmiah mesin waktu tersebut di forum.

Beberapa orang di forum mulai tertarik dengan John Titor dengan banyak persoalan. Kesimpulan didapat bahawa John Titor adalah orang yang cerdas dan mempunyai ilmu pengetahuan sains yang mendalam, John mengakui kepakaran beliau  bukan di bidang komputer mahupun sains.

Siapa John Titor ? Dia mengaku lahir tahun 1998 di florida, dia menjalankan tugas dari tahun 2036 untuk ke tahun 1975 untuk mengambil PC IBM 5100, menurutnya dimana pc itu terdapat bahasa unix yang dapat memecahkan beragam bahasa unix. Menurutnya lagi teknologi di pc itu hanya seglintir orang IBM saja yang tahu dan teknologi itu tidak pernah lagi di pasang di pc generasi seterusnya hingga 2036. Semua sistem unix akan menghadapi 'time error' di tahun 2036, oleh sebab itu IBM 5100 sangat penting.

Hal ini terus di akui oleh pihak IBM , dan mereka terkejut, kerana hanya 5 org yg mengetahui hal itu, dan itu pun terjadi pada tahun 1975.

Konsep mesin waktu, John mengaku mesin waktu yg di pakai dia adalah C204 yg dpt memuat sampai 3 org mesin ini dimiliki oleh militer amerika di tahun 2036, dan mesin waktu bukan barang yg aneh di masa dia, ada lagi yang lebih besar, iaitu C206 yang dibuat oleh GE (General Electric). Mesin ini hanya mampu membawa mereka maksium 60 tahun ke masa silam dgn kecepatan 10 tahun per jam.

Teori mesin waktu menurut John Titor,

1. Apapun yang saya lakukan untuk pergi ke masa silam tidak akan merubah masa depan saya, kerana kita hidup di dimensi yang berbeza. Menurutnya, masa depan adalah keputusan. Apa pun keputusan yang dibuat, di masa depan sudah ada jawapannya.

2. Mesin waktu sangat berat bentuknya panjang seperti box amunisi dengan beban mencapai 500kg, dia harus menyimpan alat itu di dalam kereta dengan suspensi yang kuat, dan jika di nyalakan akan terbentu suatu lubang hitam kecil yang menyerupai donat. Pada masa itulah semua akan diserap kedalam lubang hitam itu termasuk keretanya menuju ketempat tujuan dalam proses perjalanan akan sangat panas, sulit untuk bernafas, dan jika tujuan anda nanti ternyata ada benda atau tembok yang menghalangi kehadiran anda di yang sama maka automatik mesin waktu akan terpadam. Jadi anda tidak akan beralih dari 1 titik ke titik yang lain, tapi anda akan berpindah ke dimensi yang lain.

3. Hukum fizik Kuantum Everett-Wheeler adalah teori yang benar untuk mesin waktu, model ini juga  disebut "Many-Worlds Interpretation" atau dengan kata lain banyak hasil kemungkinan yang akan terjadi di masa depan berdasarkan keputusan saat ini, contoh nya, jika saya kembali ke tahun 1975 untuk membunuh abang saya, lalu saya kembali ke 2036, saya akan tetap wujud, begitu kedua orang tua saya. tetapi di dimensi tahun 1975 dan masa depannya, saya dan orang tua saya tidak wujud. Ini lah yang disebut many "worlds interpretation".

PREDIKSI

John tidak pernah akan memberikan prediksi untuk menyangkut sport tips, atau untuk memperkaya diri

John tidak pernah akan memberikan prediksi kepada orang untuk menghindari kematian, kecelakaan,tragedi.

John tidak akan pernah menunjuk/menyebutkan nama lengkap seseorang yg akan berpengaruh nantinya di masa depan.

Ok John dalam postingnya tidak pernah memberi prediksi secara langsung, hasil prediksi berikut merupakan rangkuman dari apa yang telah menjadi bahan perbincangan John selama 5 bulan dari November 2000 - Mac 2001.

1. John menyebutkan initial Tipler dan Kerr ,ilmuwan yang akan berpengaruh dengan mesin waktu. Nama kedua orang ini di lacak kebenerannya dan ternyata mereka wujud dan mereka adalah profesor fizik.

2. Konsep dasar mesin waktu akan di kemukakan oleh CERN di tahun 2001, kenyataanya di tahun 2000-2001 blom banyak yg tahu tentang organisasi CERN, dan ternyata bener pd tahun 2001 CERN menyatakan menemukan konsep black hole, dimana ini akan menjadi dasar mesin waktu.

3. John Titor memberikan perincian mesin waktu yang dia pakai kepada kita,yang berisi Magnetic housing units for dual microsignularities, Electron injection manifold to alter mass and gravity of microsingularities, Cooling and x-ray venting system, Gravity sensors (VGL system), Main clocks (4 cesium units), Main computer units (3). Para ilmuwan skrg menyatakan dgn mesin dan cara operasional yg disampaikan John memungkinkan untuk melakukan timetravel.

4. Prediksi cepat John tentang Amerika, mulai tahun 2004 USA akan mulai terjadi perang saudara, dimana antara tahun 2004-2008 terjadi demonstrasi dan pergolakan di dalam USA, tahun 2008-2015 puncak dari perang saudara itu.

5. Perang dunia 3 akan di mulai tahun 2015, dia menyatakan Rusia akan menyerang Amerika dengan nuklear di tahun 2015, perang saudara di Amerika berhenti dan mereka bersatu melawan Russia dan Amerika akan terbentuk menjadi 5 negara bahagian dengan adanya presiden di setiap negara masing-masing. Ibu kota akan  berpindah berpindah ke Nebraska. Menurut dia kota-kota besar di Amerika akan hancur begitu juga di Eropah,Cina, timur tengah. Sedangkan negara-negara yang tidak terlibat perang dunia ke 3 adalah Amerika Selatan dan Australia, dan New Zealand. Perang ini akan menghilangkan 3 juta populasi dunia.

6. Penyakit lembu gila akan merebak dan parah di tahun 2036, kerana penyakit ini dapat berdiam dalam tubuh manusia selama 30 tahun lebih dan mulai beraksi saat kita menjelang tua, penyakit AIDS belum ada ubatnya, penyakit kanser sudah boleh di atasi dengan menggunakan virus melawan kanser itu sendiri (teori kanser ini sudah terbukti di zaman kita).

7. Makanan dan air bersih sangat sukar didapatkan akibat radiasi nuklear, di tahun 2036. Manusia akan sangat berhati-berhati dengan makanan/minuman yang akan di gunakan. John menyatakan dia sangat takut melihat manusia di tahun 2000 kerana  memakan makanan sesuka hati yang mengandungi bahan berperisa dan beracun seperti "fastfood".

8. Dimasa depan kehidupan bertani akan kembali, agama akan menjadi sangat kuat, ramai manusia menyesalkan PD3 dengan permainan politik.

9. John pernah menyatakan di NY akan ada gedung pencakar langit yang akan hilang dalam waktu dekat (9/11) dan tidak ditemukan nya Senjata pemusnah massal di timur tengah (iraq) tetap membuat politik Amerika untuk berperang.

10. Perkembangan IT akan sangat berkembang, dia menyatakan bahwa bakal banyak org akan membuat video mereka sendiri dan di upload ke internet (youtube) lalu sistem internet nanti akan berdikari dengan hanya menggunakan alat kecil dgn tenaga matahari dapat memancarkan signal sejauh 60mil (wi-max)

11. Pada tahun 2036, hydrogen dan tenaga panas matahari berperanan sangat penting dan lebih efisyen.

12. Kita sekarang baru sahaja melewati bencana yang menakutkan, cuba fikirkan kembali apa yang ditakuti tahun-tahun yang lalu (tahun 1999), menurut milis di forum yang di maksud adalah bencana y2k, mereka menyatakan bahwa John telah kembali ke tahun 1975 untuk memberitahu para ilmuwan tentang bencana y2k.

13. Menurut John, kehidupan sosial masyarakat sekarang adalah sangat parah, kerana kita semua bermalasan, sombong, mementingkan diri, acuh tak acuh untuk bersosial seperti leka dan ramai  yang menghabiskan waktu untuk hal yang tak berguna. Cubalah bangun dan melihat keadaan disekeliling kita, keadaan alam semakin rosak, bumi ini lagi sekarat.

14. Di tahun 2036 tidak ada organisasi kesihatan yang akan melindungi kita, jadi jika anda sakit parah, bersiaplah untuk menggali lubang kubur sendiri.

15. Suhu di dunia akan menjadi lebih dingin.

16. Saya tahu tentang prediksi bangsa maya tentang tahun 2012, ia memang sesuatu hal yang unik akan terjadi, kira-kira seperti cerita tentang laut merah dan orang Mesir. tapi itu tidak membuat dunia ini kiamat.

17. Yahoo and microsoft tidak lagi wujud di tahun 2036.

18. MARS AND UFO, sampai tahun 2036 kita masih tidak menemukan apa-apa di mars, begitu juga tentang ufo masih menjadi misteri, walaupun para ilmuwan di tahun 2036 pernah menyatakan bahawa ufo/makhluk asing juga adalah penjelajah masa dari masa depan dan makhluk asing adalah bangsa manusia yang telah berevolusi akibat perubahan alam/radiasi/perang, para makhluk asing memiliki struktur tubuh dan organ-organ dalaman yang sama dengan manusia.

Post terakhir John Titor tanggal 21 Mac 2001 mengatakan selamat tinggal, dan dia kembali ke tahun 2036.

John Titor pernah meminta ayahnya untuk merakam proses mesin masa disaat dia menggunakannya untuk kembali ke tahun 2036 dan meng-upload ke internet melalui jurucakap keluarganya Larry Harber, tapi entah kenapa rakaman video itu tidak jadi di upload, ada yang mengatakan rakaman itu telah di ambil oleh pihak intelijen Amerika.

Saat john kembali ke 2036, tak lama keluarga Titor berpindah ke Nebraska, seminggu selepas itu ribut taufan ganas melanda Florida dan menghancurkan tempat tinggal Titor di Florida.

Keluarga Titor merahsiakan keberadaannya, dan bagi sesiapa yang ingin berhubung dengan keluarganya perlu melalui jurucakap Larry Harber.

Admin sendiri pun tak tahu sahih ke tidak kewujudan John Titor ni.