KANTOI! Rupanya Seat Penumpang Yang Lewat Dijual Oleh Staff AirAsia

Staff AirAsia Kantoi Jual Seat Penumpang Lewat

Rupanya Seat Penumpang yang Lewat Dijual Oleh Pekerja AirAsia | Benarkah tempat duduk penumpang yang lewat dijual oleh pekerja AirAsia?



Jika benar, ini adalah pendedahan yang mengejutkan kerana staff AirAsia langsung tidak berkompromi sekiranya ada penumpang yang terlewat walau 10 minit. Rupanya ada udang disebalik batu.

Kita baca perkongsian daripada seorang pengguna Facebook bernama Sheila Mel yang rasa teraniaya sebagai pelanggan AirAsia.



Inilah nilai melayu...penerbangan sy 4.30pm kl-kk, pekerja ini langsung tak ada SERVIS LAYANAN yg bagus..sy cuba utk minta tolong and terangkan knp sy lambat dia jawab sy ini "KENAPA TAK DTG ESOK JE KAK?? Apakah bengongnya??

Kalau Flight sy esok then sy dtg esok la??? Ni flight sy hari ini pun first time terlambat sbb tau jg sistem Airasia yg cekik darah ni macamana?? Dorang delay kita tunggu sejam selepas waktu departure boleh?? Tapi kita lewat stgh jam sebelum departure tak boleh??

berbalik kat lelaki ni.. Sy ingatkan dia akn tolong sy utk check in sebab sy hanya lambat 50minit sebelum..sy tak ada checkin bagasi pun...gate hanya d tutup sejam sebelum beza dia 10minit sy lambat..pun langsung dia taknak tolong?? Ya Allah??...lg sy minta dgn dia elok2 dia kata tak boleh?? 

Siap bgtau dia keja dh tolong beratus2 org dlm 1 kapal yg sm sy naiki ni..sy minta lg..bg la sy yg last ni dr yg beratus tu sbb akak kena balik kg jg..jumpa ank akak nk operation?? Langsung dia tak ada hati perut?? Dia kata bkn dia tak nak tolong kalau boleh siap nak angkat sy sekali depan pintu gate naik kapal tu?? Sy tak minta mcm tu pun?? Sy nak minta tolong kat dia tolong checkin sy...sebab ada masa 50minit lagi??

Siap kata itu bukan masalah dia?? Sy minta tolong tp dia buat muka layan kita ya Allah..Tuhan sj yg tau.. Siap jerit2 kt sy lg?? Sy tak akan kurang ajar tapi dia yg jawab sy kurang ajar dulu..last2 sy amik tangkap gambar dia..lps tu dia warning kat sy...''KALAU MUKA DIA JD VIRAL KT FB DIA AKAN SAMAN SY?? D mn silap sy?? Kalau dia layan sy elok tak akn sy buat benda ni utk mnyedarkan dia??

After our conversations sy pegi tanya kaunter sebelah d mn management..so sy pegi kaunter servis..tanya d mana management department ofis airsia??kunun nk komplen je....tp keajaiban berlaku..2 staff lelaki india yg layan sy penuh beradab budi bahasa....tanya sy elok..flight pergi ke mn?? So sy jwb pegi kk..ya Allah...

nasib baik mereka sudi tolong sy...flight lg setengah jam dh nak btolak...alhamdulillah...dlm rancangan Allah sy dpt jg naik kapal ni pegi kk..story at KLIA2 19/01/16 4.30pm kl-kk..tlg sy kwn2 Viral dlu dia ni sekejap...sekejap je..thank u...

#‎syxdptplatgkapgmbr2stafflelakiindiatu..may God bless them both..

Berikut pula pendedahan dan bukti pekerja AirAsia menjual seat pennumpang yang lewat.

Isu Air Asia TAK TERIMA PENUMPANG LEWAT

Untuk mereka yang tak kena, bolehlah BERLAGAK cakap benda kecil pun nak viral. Silap sendiri pun nak viral.


Okay, aku cerita dari pengalaman aku sendiri. Sumpah demi Allah, aku hanya ceritakan kisah yang benar dan terjadi terhadap aku sendiri.

1. Korang sedia maklum AirAsia(AA) penerbangan tambang murah jika dibanding dengan MAS.

2. Oleh kerana murah, orang berebut2 nak naik AA.

3. Siapa lambat kena tinggal sebab pekerja AA bijak. Diorang tak nak 1 seat pun terbazir.

4. Mereka nak semua seat penuh dengan penumpang.

5. So, jika ada orang lambat "check in" dalam 60/30 minit, mereka "stand by" untuk jual seat tersebut.

Inilah yang berlaku di mata kepala aku sendiri di mana pekerja AA kantoi jual seat aku dekat orang lain.

Aku ketika itu terpaksa "ditahan" dalam mod "stand by" sama ada layak naik atau tunggu flight seterusnya. Ada seorang lagi lelaki yg turut menerima nasib sama macam aku.

Beza lelaki itu dan aku cuma seat lelaki itu sudah diduduki penumpang. Seat aku dah dibeli namun penumpang masih belum naik pesawat.

Wife aku risau dah masa tu kerana aku mungkin terpaksa menaiki penerbangan lain.

Nasib aku baik. Aku dapat balik seat aku. Walaupun penumpang yg beli seat aku last minit tu bayar mahal, aku masih menang sebab aku beli awal.

Jadi, tinggallah lelaki (seat dah kena kebas) itu di kerusi dengan muka bengang terpaksa menunggu flight seterusnya bersama si penumpang yang lewat membeli tiket.

Punca utama sebab aku check in sejam sebelum boarding.

Kita tak puas hati. Kita tak tahu mana nak mengadu. Kita kongsikan di media sosial agar orang lain tak kena seperti kita.

Aku tak boikot AA. Tapi kalo aku ada duit lebih aku sanggup naik MAS.

Untuk penumpang AA, terutama di kawasan bandar yang HANYA ADA SATU/DUA JALAN UTAMA, BERTOLAK 5 JAM AWAL SEBELUM BOARDING. KITA TAK TAHU BILA JALANRAYA SESAK.

INI BUKAN DRAMA KOREA, ANDA BOLEH BERLARI MENGEJAR TANGGA PESAWAT.

Pesan aku untuk pekerja AA tu, jangan kejar sangat komisen tu sampai menyiksa orang lain. Benar semua orang boleh terbang dengan AA, tapi anda tak tahu betapa siksa orang kumpul duit beli tiket.

Pesan aku pada yg berlagak tu, takpe. Korg tak kena lagi. Nanti kena, baru korg rasa. Langit itu tinggi ke rendah, betapa kuatnya graviti bumi menarik anda ke bawah.

Aku ada banyak pengalaman pahit dengan AA. Tapi aku terpaksa teruskan melanggan sebab aku takde pilihan.

Ingatlah, dunia ini bulat. Hari ini hari aku. Esok lusa hari anda pula.

Sekian.

Kesimpulannya, dua kisah di atas ada pertalian rapat anda sudah nampak pertalian itu. Jadi, semoga kisah ini menjadi pengajaran kepada anda semua di luar sana.